اقدامات اولیه، پیش از ورود به کلاس یا جلسات مجازی آنلاین:
 
برای شروع و پیش از ورود به کلاس یا جلسات مجازی آنلاین، از صحت موارد ذیل، اطمینان حاصل کنید؛

•   رایانه ی مورد استفاده ی شما، مجهز به هدست یا بلندگو و میکروفون باشد.

•   آخرین تنظیمات مربوط به ضبط و پخش صدا، در سیستم عامل رایانه ی پیش رو، به درستی، انجام شده باشد.

 

 

•   آخرین نسخه ی  نرم افزار Adobe Connect Add-in  روی رایانه ی مورد استفاده ی شما، نصب شده باشد.

•   آخرین نسخه ی نرم افزارهای مرورگر اینترنت، همچون Mozilla Firefox   Google Chrome , روی رایانه ی مورد استفاده ی شما، نصب شده باشند.

•   آخرین نسخه ی  نرم افزار Flash Player روی رایانه ی مورد استفاده ی شما، نصب شده باشد.

•   مجموعه ی  نرم افزارهای Microsoft Office از جمله:Word ,  PowerPoint   روی رایانه ی مورد استفاده ی شما، نصب شده باشند.

•   نرم افزار Adobe Reader  روی رایانه ی مورد استفاده ی شما، نصب شده باشد.

•   بهتر است دیگر نرم افزارهای جانبی و کاربردی، از جمله: Java ,  Adobe Air ,  Direct X ,  FLV Player ,VLC Playerهم، روی رایانه ی مورد استفاده ی شما، نصب شده باشند.

امکانات و خدمات آنلاین؛ به منظور ایجاد بستری مناسب و در ابعاد مختلف، که، امکان انجام جلسات، آموزش ها، ارتباطات و… را با کمترین امکانات و تنها با استفاده از یک دستگاه هوشمند، نظیر: کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، موبایل و… تحت بستر وب و اینترنت را شامل می شود. پیشرفت امکانات سمعی بصری و تکنولوژی اینترنت در زمینه های متفاوت، لزوم ایجاد بستری جهت ایجاد ارتباط مطمئن و در عین حال، راحت و قابل دسترس، از همه ی دستگاه های هوشمند را، بصورت سمعی و بصری، ایجاب کرده است؛ تا دانشجویان، دانش پژوهان، اساتید، همکاران و… به آسانی و بدون توجه به موقعیت و فواصل جغرافیایی، به تبادل داده و اطلاعات، به شکل صوتی و تصویری بپردازند.

برخی مزایا و قابلیت ها:
•   مدیریت کنفرانس ها، جلسات و ارتباطات آنلاین و مجازی
•   آموزش آنلاین(ارائه درس، امکان طرح نمودن سوال توسط دانشجو، امکان ارائه فایل هایی نظیر: ویدئو، پاورپوینت، پی دی اف و…)
•   امکان گفتگوی عمومی و خصوصی همانند کلاس و…
•   برگزاری جلسات کاری، دفاع، وبینار و...
•    عدم محدودیت جغرافیایی، برای شرکت در جلسه ها
•    به اشتراگ گذاری فایل ها در جلسه ها
و...
به منظور بهره مندی و استفاده از این امکانات، فرم درخواست ایجاد جلسات وب کنفرانس را دانلود و با دقت و رعایت موارد ذیل، تکمیل نمائید؛
•   اعلام درخواست، حتماً توسط مدیران محترم گروه ها و یا مسئولین محترم واحدها صورت پذیرد.
•   محدوده ی زمانی درخواست، رعایت گردد.(تکمیل و ارسال درخواست، حداقل ۷۲ ساعت پیش از برگزاری جلسه/جلسات)
•   تاریخ برگزاری جلسه/جلسات درخواستی، بطور دقیق مشخص گردد.
•   ساعت برگزاری جلسه/جلسات درخواستی، بطور دقیق مشخص گردد.
•   طول مدت زمان(بازه ی زمانی) جلسه/جلسات درخواستی، بطور دقیق مشخص گردد.
•   نوع جلسه(دفاع،کاری و...) و تعداد افراد شرکت کننده(مشخصات افراد و احیاناً میهمانان و...) مشخص گردد.(توجه به محدودیت های ظرفیتی، ضروری است)
•   مدیر/میزبان جلسه و دیگر افراد سخنران/ارائه دهنده، مشخص گردد.
•   و در صورت لزوم، تکمیل و ارائه ی توضیحات بیشتر و تکمیلی و غیره، در فرم درخواست، توسط درخواست کننده
•   در انتها و پس از تکمیل فرم درخواست ایجاد جلسات وب کنفرانس، نسبت به ارسال فرم، از طریق اتوماسیون اداری، به معاون محترم آموزشی، اقدام نمائید.